Dear families, I want to inform you that the methodology I am following along this three courses heavily relies on songs and rhymes in English. This allows the memory to set the correct English and grammar is formed unconsciously in the later language development.
It is normal at this age not to produce statements spontaneously, it is too soon. But it is possible to repeat what they hear every day, for example, songs, rhymes, class phrases like: be quiet, sit down, you can drink some water, it's play time, listen or sit down, numbers, days of week, today's weather, colours, etc...
Estimadas familias, quería informaros que la metodología que estoy siguiendo a lo largo de estos tres cursos se basa fundamentalmente en canciones y rimas en inglés. Esto permite fijar en la memoria un correcto inglés y va formando estructuras gramaticales inconscientemente en el lenguaje que más tarde desarrollarán.
Es normal que a esta edad no produzcan frases espontáneamente, es demasiado pronto. Pero sí es posible que repitan lo que oyen a diario, por ejemplo, canciones, rimas, frases de clase como: be quiet, sit down, you can drink some water, it's play time, listen or sit down , los números, días de la semana, el tiempo que hace hoy, los colores, etc...